"Pagát Gold Zrt - Magyarország valószínűleg legjobb targoncaszervize"
e-mail: info@atargonca.hu
telefon: 06 1 402 42 22

Használt targonca:

megbízhatóság kedvező áron

TARGONCA TÖRTÉNELEM

A targoncák közel 90 éve szolgálják az ipart. 1917-ben a Clark amerikai gyár késztette az első targoncát és 1918-ban kezdte el árulni. Bár ez még inkább hasonlított egy szállító platformmal rendelkező traktorra, hamar megtalálta a helyét a gyárakban. Az 1920-as évek elején alakult át egy, az árut függőlegesen mozgatni képes géppé, amilyennek ma is ismerjük. Az 1920-as években számos gyár elkezdte gyártani, úgymint Townmotor, majd a Yale és a Baker, akik elektromos targoncával léptek a piacra.

Az 1930-as években jelent meg a Hyster targonca gyártóként.

A II. világháború számtalan targoncagyártót hívott életre kiszolgálni a megnövekedett háborús logisztikai igényeket. Az amerikai hadsereg igényelte a gyors rakodási lehetőségeket a gyárak és a frontvonal között. Köszönhetően a fa raklapoknak erre a legmegfelelőbb eszköz a targonca lett.

A háború után a gyárak igényei megváltoztak és igényelték a raktárakban szűkebb helyen is mozogni képes gépeket. 1953-ban lépett piacra a Clark az első automata váltóval. Szintén az 1950-es években jelent meg a piacon a Baker első szűk folyosós gépe.

Más gyártók is, minta Lewis-Sheppard és a Crown is felismerték az igényeket és piacra léptek az akkumulátoros raktári targoncákkal.

Az elektromos targoncák fejlődése az 1960-as években kifejlesztett elektromos vezérléseknek köszönhető, amelyek lehetővé tették a targonca finom, egyenletes mozgását. Az 1970-es években megkezdődött a targoncagyárak egyesülése, a Lewis-Sheppard-ot a Hyster, a Bakert a Linde vásárolta fel.

Az 1960-as évekre a ma is ismert Japán gyártók is elkezdték a targonca gyártást és az 1980-as évekre már meghatározó kunkurrenciájává váltak az európai és amerikai gyártóknak. Megjelent a piacon a Daewoo is, viszont 1989-ben egyesült a Yale és a Hyster, bár jelenleg is mindkét név alatt forgalmazzák a gépeket. Az 1990-es évektől számítva a mai napi is tart a gyártók összeolvadása, immár egy tulajdonosé a Linde, Still és OM, a Toyota megvette a BT-t, a Nissan az Atlet-et.  A Clark név a gyártó csődje után Dél-Koreai kézbe került.

Kínában közel 30 éve gyártanak targoncát, jelenleg a legolcsóbb új targoncák onnan szerezhetők be, de a minőséggel még várni kell.

A 1960-as évektől Magyarországon is folyt sikeres targonca gyártás Diósgyőri Gépgyárban és a RÁBA-nál, de az idétlen KGST szabályzás ezek megszüntetésére kényszerítette hazánkat, országunkat meg ellepték a ma már nem létező bolgár Balkancar targoncák.

A Pagát alapítójának édesapja, Bácsi Antal segítségével cégünk az utolsó pillanatban még megtalálta a még létező példányokat, amelyek felújítva megtekinthetők telephelyünkön.

 

Kérje ajánlatunkat!
Ha használt targoncát vagy akár újat vásárolna, vagy alkatrészre, szervizre lenne szüksége, kérje ajánlatunkat! Ajánlatkérés
Online Hibabejelentő
Ha szervizre szorul régi targoncája, vagy épp az új hibásodott meg, online hibabejelentőket kitöltve kérheti segítségünket! Rövidesen felvesszük Önnel a kapcsolatot. Hibabejelentés
Kérdezzen!
Ha targonca javítása és meghibásodása kapcsán bármilyen kérdése van, itt felteheti. Legjobb tudásunk szerint próbálunk segíteni Önnek! Kérdezek!
Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre akciós ajánlatainkért, friss híreinkért!



Részletek

Figyelem!
Az adatvédelmi nyilatkozat elfogadása utána lehet elküldeni a az ajánlat kérést
Visszahívjuk

Kérdése van targonca szervizelésével, javításával kapcsolatban, munkatársunk visszahívja!



Részletek

Figyelem!
Az adatvédelmi nyilatkozat elfogadása utána lehet elküldeni a az ajánlat kérést
Jognyilatkozat
Az esetleges elírásokért felelősséget nem vállalunk és az árváltoztatás jogát fenntartjuk